Karakterek
A játékot elindítva 3 játék slotot kapunk, a kezdéskor pedig első körben a karakterünk típusát kell kiválasztanunk. Ez lehet Wizard, Paladin és Barbarian. A választásunktól függően szükség esetén az alábbi karakterek fognak a segítségünkre sietni a játék során. A Wizard-ok az egyetlen típus, akik a repülő ellenségre is tudnak lőni, a Paladinok gyógyítják magukat, a Barbárok pedig szimplán erősek... Pályák között a "Warrior" fülön tudjuk őket tápolni, mégpedig a beszédes Spellbook, Armor és Weapon jellemzőiket.
Játékmódok
Normal / Hard
Nehézségi fokozatonként 15 pályán (pályánként 3 fejezettel) át kell feltartóztatnunk a szörnyeket. A játékmenet a klasszikus TD játékoknál megszokott, az egyik pontból (vagy akár több ponton is) megjelenik pár szörny, akik egy adott útvonalon vonulnak a sátrunk / várunk / kastélyunk / malmunk irányában, a célba érésüket kell megakadályozni különböző tornyok építésével, csapataink segítségül hívásával és fagyasztással, illetve meteor varázslatunkkal. A szörnyek pályánként megadott hullámokban támadnak, ha egy hullámnak vége, megjelenik a kiindulási ponton egy visszaszámláló, aminek segítségével korábban behívhatjuk a következő hullámot (és ilyenkor egy kis plusz nyersanyagot is kapunk). Ha egy szörny eléri a célt, levon egyet (nagyobb szörnyek esetén akár többet is) az életünkből, ami ha elfogyott, akkor elvesztettük a pályát. A szörnyek legyilkolása után nyersanyagot (fát) kapunk, amiből a tornyainkat építgethetjük / fejleszthetjük tovább. Egy kör kb. 5 percig tart, a végén pedig egy másik fajta nyersanyagot (kék kristály) kapunk, amit a varázslataink, tornyaink, embereink fejlesztésére költhetünk, illetve extra power-upokat is vásárolhatunk belőle.Mission
Ebben a módban mindig van valami megkötés (pl. nem fagyaszthatunk, nem lassíthatunk, vagy éppen csak egy féle tornyot épít). Általában nehezebb még a Hard fokozatnál is, de több jutalmat is kapunk a teljesítésért.Endless
Mint a neve is mutatja, a szörnyek addig jönnek, amíg nem veszítünk, a játék a legmagasabb pontszámunkat tárolja.
Arena
Online játék, másik játékosokat hívhatunk ki magunk ellen. Ez is ritka extra a TD játékok körében :)
Varázslatok
Játék közben három féle varázslatot tudunk használni, a varázslathoz az automatikusan újratöltődő manánkat használhatjuk fel (illetve némi kristályért kérhetünk azonnali újratöltést is). Az első varázslattal a csapatainkat hívhatjuk be, ők egy ideig feltartóztatják az ellent, egy idő után eltűnnek (már ha talpon tudnak maradni addig...). A második a fagyasztás, ez az összes szörnyet jegeli pár másodpercre. A, a meteor harmadik egy területre ható sebzés.
Tornyok
A játékban összesen négy féle tornyot tudunk építeni, mindegyiknek mások a jellemző, sebzése, és az ára is. Általában vagy területre sebeznek (ez több, gyengébb szörny esetén jó), vagy egy ellenségre, de viszonylag nagyot. Ezen kívül még az is fontos, hogy az artillerry-típusú tornyok a repülő ellenfeleket nem támadják. A tornyokat 8 szinten fejleszthetjük, ekkor változik a kinézetük és a működésük is.
Összegzés
A játék képes órákra lekötni az embert, de személy szerint egy pár tíz perces utazás során is szívesen játszom egy-egy kört. A kézzel rajzolt, rajzfilmszerű grafikát nekem szoknom kellett (eleinte el is rettentett egy kissé a játéktól), nem kell alá túl erős hardver sem. Viszont egy nagyon nagy negatívum felett nem tudtam elsiklani, a játék ugyan játszható online, de a mentett állásainkat helyileg tárolja, viszont olyan módon, hogy Titanium Backup segítségével sem lehet visszaállítani pl. egy romcsere, vagy gyári állapotra való visszaállás esetén. Ez elsőre nem tűnik olyan nagy dolognak, viszont aki hónapokat játszik, fejleszt, stb. és egy főzött rom hibája miatt bukik az egész, az meg tudja érteni...

Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése