2013. augusztus 22., csütörtök

Castle Clash - Online RTS gyorsteszt

A munkám során használni kényszerültem egy almás tabletet is, így volt szerencsém felmérni az ottani szoftverkínálatot is. A valósidejű stratégiák között az egyik legszimpatikusabb darab a Clash of Clans névre hallgató alkotás volt, egy free-to-play online stratégia. Nemrég a Google Play áruházban feltűnt két Android-alternatíva is, mindkettő ugyan attól a fejlesztőtől. A Clash of Lords és a Castle Clash kísérteties hasonlóságot mutat mind egymással, mind az almás játékkal, ennek ellenére okozhat kellemes perceket. Ebben a cikkben a Castle Clash-el kapcsolatos, első tapasztalataimat írom le.

Építkezés, gazdaság


Minden játékos rendelkezik egy fix méretű, privát játéktérrel, itt építkezhetünk, illetve időnként különböző kövek / fák / tuskók jelennek meg, ezek eltávolítása után "lila kristályt" kapunk. Egyébként ez az egyik legfontosabb (a helyi valódi pénzért vásárolható, ezt leszámítva nagyon nehezen megszerezhető) nyersanyag, ebből tudjuk az építkezéseinket felgyorsítani, pajzsot, extra kiegészítőket venni. A játék kezdetekor a másik két alapanyag áll rendelkezésre: a mana és az arany. Ehhez tartozik egy-egy típusú épület a termelésre, illetve a tárolásra.

Az építkezés menü alatt hat kategóriát találunk, az első Treasure névre keresztelt a beépített bolt, itt tudunk kristályt venni valódi pénzért. A második kategória a Shields, itt egy bizonyos ideig védelmező pajzsot tudunk venni, amíg a pajzs aktív, a többi játékos nem tud minket megtámadni. A Decorations alatt találjuk a teljesen értelmetlen épületek gyűjteményét, amik semmire sem jók, de legalább sok kristályba kerülnek.

A második sorban találhatóak a ténylegesen használható cuccok, a Resources alatt a mana / arany termelésére és tárolására használható épületeket találjuk, az Attack alatt a támadáshoz szükséges épületeket (barakkok, tábor, oltár, aréna, stb...), a Defense alatt pedig különböző őrtornyokat és csapdákat, amivel a későbbiekben megvédhetjük magunkat a támadóktól.

Az építkezés menete a játék elején nagyjából megegyezik az old-school (pl. C&C, Warcraft) stratégiákkal, de ez csak az első pár szinten van így, a későbbiekben egy-egy épüélet fejlesztése akár napokig is eltarthat. Az, hogy melyik típusú épületet, és abból mennyit építhetünk, az a főépületünk szintjétől függ. 

Támadás

Van lehetőségünk gépi ellenfél ellen harcolni (dungeon), illetve az Arénát használva más játékosokat kihívni. A játékban van egy globálisan elért helyezésünk, ez alapján próbál nekünk megfelelő ellenfelet találni. Ha sikerült nyerni, akkor előrébb jutunk, ha veszítünk, akkor hátrébb sorol minket.

A harc menete a klasszikus stratégiákhoz képest a végtelenségig van egyszerűsítve: Egy pályára magunkkal vihetünk egy adott mennyiségű és típusú harcost, majd ahová bökünk, oda teszi őket. Utána már a saját kasztjuknak megfelelően viselkednek, ebbe már nem tudunk beleavatkozni.

Védekezés

Alapvetően amíg online vagyunk, vagy van aktív pajzsunk, nem támadhatnak meg minket. Ha támadnak, akkor alapvetően három módon védekezhetünk: őrtornyokkal, csapdákkal és fallal.

Összegzés

Egy nap ismerkedés után úgy gondolom, hogy még úgy is sokat fogok játszani vele, hogy nincs túl sok újdonság a konkurens verzióhoz képest. Az almás verzióhoz hasonlóan sikerült elérnie, hogy óránként rápislantsak, hogy tudok-e valamit fejleszteni :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése